Walvissen

5 augustus 2018 - Plettenbergbaai, Zuid-Afrika

Vannacht is het behoorlijk gaan regen en dat volgens Rod voor het eerst na 2 maanden droogte. Ook in Zuid-Afrika is droogte een groot probleem. Dit verklaard ook de witte schilden van schildpadden. Rod vertelde dat het dode schildpadden zijn die door de droogte de waterpoelen niet hebben gehaald. Gezien de grootte zijn het schildpadden tussen de 30 en 50 jaar oud, triest hoor.

Na het ontbijt afscheid van Rod en Magna genomen en op naar Plettenberg Baai wat een rit is van ca 300 km. Onderweg naar het Tsitsikamma NP waar je verschillende kan doen zoals zipplinen door de bossen en wij zijn naar de suspension bridge gewandeld, 1 uur heen en terug met prachtige vergezichten en ja wel we hebben vanaf de kant zo’n 7 walvissen gezien. Dat blijft toch zo mooi... 😱😱😱

Verder onderweg rechts de bergen en links de kust met mooie kloven en hier is ook de diepste bungeejump van 216 meter!!! We zaten krap in de tijd anders.... 😉

In de namiddag aangekomen bij ons onderkomen voor de komende 2 nachten, Milkwood Manor, wat op het enorme strand ligt. Hartelijk ontvangst en prachtige kamers met uitzicht op zee. Een “million dollar view”!!!

1. Sanne:
    5 augustus 2018
    En Teunis aan de drank dus moet njet gekker worden haha
  2. Monique:
    5 augustus 2018
    Geweldig, om weer mee te lezen.
  3. Yet:
    5 augustus 2018
    Mooie verhalen weer. Idd triest van de schildpadden.
    Die walvissen zou ik ook graag eens willen zien. Voor jullie niet de eerste keer, maar nog steeds indrukwekkend.
    Jammer van de bungeejump ;-).
    Geniet van al het moois. Xxx
  4. Josje:
    6 augustus 2018
    Wat hebben jullie al veel gezien, nu al walvissen, dat wordt een feestje in Hermanus. Voor nu veel plezier in “de Plett” X
  5. Louis wil:
    6 augustus 2018
    de verhalen zijn top wij genieten ervan blijf zoooo doorgaan heel veel plezier verder we blijven het volgen groetjes Wil Louis kus