Culinaire bestseller

13 augustus 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na het ontbijt afscheid genomen van Ben en Charlotte. We kunnen Sanddrif B&B echt iedereen aanraden die richting Stellenbosch wil 👍🏻.

Een paar maanden geleden zagen we op

FB dat zich bij La Colombe een buitenkans voor deed namelijk de winterlunch tegen een zeeeeeer schappelijke prijs. La Colombe behoort volgens de kenners tot één van beste restaurants van de wereld en tja als zo’n buitenkans zich voordoet dan kan je deze niet laten liggen toch? 😋 Afijn reservering voor vandaag om 12.30 uur gemaakt.

Vooraf zijn we nog naar het oudste wijnhuis Groot Constantia gegaan aangezien dit op 10 minuten rijden van La Colombe ligt. Rondleiding en uiteraard de onvermijdelijke proeverij waarbij het glas mogen meenemen. Hanny helemaal gelukkig natuurlijk.. 😂😉

Na een prachtige rit door de bergen aangekomen voor de “beleving” bij La Colombe en bij ontvangst begon het al. Door 1

van de medewerkers kregen we direct uitleg van roze bolletjes die op een boomstronk lagen en deze moeten we in 1 keer in de mond doen en kapot bijten voor de beste ervaring. Het was een explosie van smaken in je mond, geweldig.

We werden naar een tafel begeleid met uitzicht op de bergen en wijngaarden. We zullen niet alle gerechten noemen maar de gehele 4 gangen lunch was een geweldige beleving en ervaring om nooit meer te vergeten. Bij 2 gerechten werd ook met stikstof gewerkt wat werkelijk sensationeel was 😱😱😱. Zie hiervoor ook de foto’s en video.

Na ruim 2 uur tafelen nog 22 minuten naar ons appartement in Kaapstad centrum met uitzicht op de Tafelberg. We hebben een penthouse op de 12e verdieping en kunnen zelfs ook nog gebruik maken van het brrrrrr koude zwembad en gym. Het ziet er prachtig uit en is van alle gemakken voorzien.

Nadat we ons alles een beetje eigen hadden gemaakt nog even de stad zelf in. Vooraf werden we door iedereen al gewaarschuwd om in de avond niet op straat te lopen. Ook overdag lopen er vele zwervers die je aanklampen wat je niet een veilig gevoel geeft. Dit is niet het Zuid-Afrika wat we tot nu toe ervaren hebben. Alhoewel we al vele enorme townships onderweg hebben gezien.

Morgen met de “hop on hop of” bus op stap wat wel zo makkelijk is.

1. Sjaan:
    15 augustus 2018
    Wat is het weer een mooi verhaal wat een belevenissen super mooi