Botanische tuinen en terras

15 augustus 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De zonnige ochtend bracht ons naar Kirstenbosch Botanische tuinen gelegen tegen de berghellingen. Deze werden in 1913 aangelegd om alle Zuid-Afrikaanse flora en fauna te waarborgen en dat zijn ze “verdomd” goed gelukt.

De tuinen beslaan zo’n 560 hectare en het zal geen verrassing zijn dat we niet alles hebben gezien. Bij een grote “glasshouse” aangekomen staat er een grote Baobab boom en vele andere soorten planten en bomen. Zelfs plantsoorten die de zeer hete Namibische woestijn moeten doorstaan.

Er loopt ook een route boven de boomtoppen zodat je ook de prachtig gekleurde vogels goed kan bekijken. In de zomer zijn er trouwens ook kleinschalige concerten. Het is een bezoek meer dan waard.

Er was daar helaas geen internet zodat we geen ubertaxi konden regelen en aangewezen waren op de normale taxi. Via de security werd er 1 voor ons geregeld en we stapten in bij een gepensioneerde Poolse man die al 36 jaar in Zuid-Afrika woont en werkt.

Op het moment van instappen tot het einde, ruim 45 minuten later, was het 1 grote waterval van verhalen over de geschiedenis van Zuid-Afrika. Hij ging er zo in op dat hij op een gegeven moment vroeg “waar moeten jullie ook al weer naar toe?” 😱 en hield af en toe ook het verkeer niet in de gaten en volgens Hanny had zij “2x een bijna dood ervaring”.... Maar wie haar kent... 😉😂

Hans zat voorin en was daarmee het lijdend voorwerp alhoewel het was zeker interessant wat hij allemaal vertelde. Het grappige was dat we er werkelijk niet aan te pas kwamen om überhaupt mee te praten laat staan iets te vragen. In de drukke stad aangekomen stak er plots een zwerver over en Hans droog tegen de chauffeur “watch out for the Zombie” We dachten even dat we in de serie “the walking dead” zaten 😂😂😂

Aangekomen bij de Bo-Kaap waar de huizen in prachtige kleuren zijn geschilderd hebben we even wat foto’s gemaakt en de geduldige chauffeur stond op ons te wachten want hij moest natuurlijk wel zijn verhaal afmaken...

Nog even over Long Street gereden en hij heeft ons toen bij V&A Waterfront afgezet. Het was absoluut vermakelijk om met deze man rond te rijden en gaven hem een goede tip.

Het weer was inmiddels heerlijk en de zon deed goed haar werk zodat de Tafelberg weer helemaal uit de wolken was. Het was inmiddels al 14.00 uur geworden en we besloten om op een terras te gaan lunchen. Eer we ons eten kregen was het al bijna 15.00 uur en zaten te scheuren van de honger en fles nummer 2 was al aan de beurt 🍷🍷😱

Het lange wachten werd beloond want we hebben heerlijk gegeten. We zaten heerlijk in de zon en het was daar goed toeven. Daarna nog even geslenterd om richting appartement te gaan om alvast in te checken voor de vlucht van morgenmiddag en de koffers op orde te krijgen.

Aangezien we einde van de middag vliegen hebben we in de ochtend en deel van de middag tijd om via Camps Bay de “Chapmans Peak Drive” te rijden. Dit is een mooie route langs te kust die richting Simonstad gaat waar je bij Boulders Beach de bekende pinguïn kolonie zit. Ook Kaap de Goede Hoop doen we aan zodat we daarna richting het vliegveld rijden.