Stellenbosch

12 augustus 2018 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vanochtend zelfde ritueel en we moeten gaan oppassen dat zulke ontbijten geen gewoonte gaan worden... 😉 Stellenbosch is eigenlijk het centrale deel van de vele wijngaarden die in de streek liggen, Franschhoek is ook een zeer bekend deel. Wij zitten zo’n 5km buiten Stellenbosch midden in de wijngaarden en dat zal er in de Afrikaanse zomer er nog mooier uit zien als dat het nu al is.

Aan onze weg liggen ook een paar wijngaarden waarvan Jordan wellicht de bekendste is. Onze gastheer en gastvrouw gaven ons ook de tip om o.a. daar naar toe te gaan en zo gezegd en gedaan. Charlotte zei nog “vertel dat je bij ons verblijft dan krijg je misschien voorrang”....

Na 6 minuten rijden door het prachtige landschap aangekomen bij de estate van Jordan waar we, let wel om 09.30 uur aankomen, en zeker niet de eerste zijn. We worden hartelijk welkom geheten en vertellen dat we via Sanddrif B&B bij hen komen.

De eerste rondleiding stond voor 11.00 uur gepland echter wij kregen direct een privé rondleiding en kwamen in de krochten van de wijngaard te terecht. Uitgebreide uitleg hoe de rode en witte wijn tot stand komt, verschil tussen Franse en Amerikaanse eiken vaten. Allemaal heel interessant en leuk om te zien.

Onze gids Vernon wilde ook per se dat wij de wijnen gingen proeven en ja hoor om 10.30 uur zaten we met 6 verschillende wijnen aan tafel 🤪🤪🤪🤪 De 1 nog lekkerder dan de ander. Jullie begrijpen dat we hier niet weggegaan zonder een paar flesjes aan te schaffen natuurlijk. We hebben tenslotte nog een paar dagen 🍷🍷

Vernon wilde er nog 3 aan laten rukken maar we bedankten hem vriendelijk want de dag was nog niet eens halverwege. In het weekend is er net buiten Stellenbosch een markt waar je werkelijk van alles en nog wat kan krijgen. Er is ook een enorm “food” deel waar o.a. Al het eten van de wereld te koop is en uiteraard drank. Het is een heel sociaal gebeuren want hele families gaan er naar toe om daar een grot van de dag met elkaar te eten en te drinken met life muziek erbij.

Wij er naar toe natuurlijk en idd lokale marktkooplui met van alles en nog wat en alles heel relaxed. Uiteraard hebben we daar nog wat gegeten en 🍷, je ontkomt er niet aan 😉. Met de muziek en alles erbij heel leuk allemaal.

In de namiddag nog even relaxen bij de B&B en uiteraard het debacle van Feyenoord nog gevolgd 😡😡. Voor het diner zijn we naar Stellenbosch gereden en bij een steak house terechtgekomen. Mooi ingericht restaurant met overal wijnflessen en kisten van de lokale wijngaarden en op de kaart staan zelfs als starter “dutch bitterballen”. Stellenbosch werd goed afgesloten en morgen gaan we richting eindpunt Kaapstad waar we in een airbnb zitten.

Voordat we daar zijn nog even een tussenstop bij Groot Constantio en La Colombe. Uitleg volgt.

1. Ed en Carla:
    13 augustus 2018
    Dat wordt thuis water en brood🤣
    Of rijst en groente toch ?

Geniet nog maar even en wij genieten mee
  2. Linda:
    14 augustus 2018
    Dan moet je je ontbijt weer zelf klaarmaken. De bediening went snel. Geniet nog maar.