De Tafelberg en V&A Waterfront

14 augustus 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Plannen kunnen altijd wijzigen en zo ook nu. Geen “hop on hop of” bus maar een “uber” naar de Tafelberg die in de ochtend bijna  helemaal vrij van bewolking is. Aangekomen begin het steeds meer te betrekken en zijn toch via de kabelbaan naar boven gegaan.

Onderweg een prachtig uitzicht over Kaapstad en konden zelfs Robbeneiland zien. Boven aangekomen hadden we nog zo’n 10 minuten redelijk tot goed zicht en daarna namen de wolken het zicht geheel over.

Op richting V&A Waterfront wat een zeer gezellig deel is bij de haven van Kaapstad met vele winkels en restaurants. Hier hebben we voor een groot deel van de middag doorgebracht en aan het einde van de middag nog even leven lekker relaxed in het appartement.

In de avond zijn we naar het nabij gelegen Mama Africa restaurant gegaan. Dit zit in Long Street waar je gevels met uitbouwen hebt zoals je die o.a. ook in New Orleans hebt. In het restaurant een leuke band maar waren blij dat we er niet in de buurt bij zaten anders kan je elkaar niet verstaan.

Ton en Hans hebben diverse soorten wild op zoals kudu, krokodil, springbok en struisvogel en Ellis en Hanny de Bobotie. Mooie afsluiting van de dag.