Baaie Dankie.

17 augustus 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De laatste vakantiedag is aangebroken en hebben allemaal het gevoel dat we hier al veel langer zijn, goed teken. Het is jammer dat Kaapstad vele zwervers kent en die je ook lastigvallen wat het toch wel vervelend maakt. In de stad zelf, is onze ervaring, moet je altijd op je hoede zijn. Maar goed, Kaapstad ook absoluut zijn leuke en mooie kanten.

Rond 09.30 uur waren we allemaal en konden op weg richting Chapmans Peak Drive wat een schitterende route langs de kust is die je leidt naar Simonstown en Kaap de Goede Hoop.

We besloten dat we eerst naar Kaap de Goede Hoop te gaan zodat we rond lunchtijd in Simonstown zijn. Bij de Kaap stond een vrij behoorlijke wind en moeste bij het uitstappen goed de deur vast houden. Paar mooie foto’s gemaakt van de golven en uiteraard het teken van de Kaap zelf.

Bij Simonstown eerst nog langs de Penguins bij Boulder Beach en dat blijven grappige beesten. In het dorpje zelf vonden we een leuk klein restaurantje en namen een lekker gebakken visje... Dat visje klopt niet helemaal want ze kwamen aan met enorme vis en was zo vers dat hij uit elkaar viel. Heerlijk 😋

Rond 15.00 uur aangekomen bij het vliegveld en de auto ingeleverd. Op het vliegveld ging alles heel vlotjes en hebben een prima nachtvlucht met Lufthansa naar Frankfurt gehad. De aansluitende vlucht van 45 minuten naar Schiphol was zo gepiept.

We mogen terugkijken op een geweldige vakantie met elkaar waarin we veel dieren hebben gezien, mooie en bijzondere momenten meegemaakt en de aardige en gastvrije bevolking en last but not least het gastronomische van Zuid-Afrika.

Daarnaast willen we iedereen bedanken voor het lezen en reageren op ons weblog waardoor jullie een “beetje” hebben kunnen meegenieten en wellicht enthousiast hebben gemaakt voor Zuid-Afrika.

Baaie dankie. 👍🏻

1. Sanne:
    Welkom thuis!!
  2. Ed en Carla:
    17 augustus 2018
    Welkom thuis en we hebben genoten van jullie verhalen , komen naar de rest wel luisteren bij een bakkie koffie
  3. Yet:
    17 augustus 2018
    Welkom thuis! En jullie bedankt voor de mooie verhalen. Inderdaad alsof we er "een beetje" bij waren. Zuid-Afrika staat nog steeds op de bucketlist. :-) xxx
  4. Monique:
    17 augustus 2018
    Welkom thuis. We hebben zeker meegenoten. Tot gauw!
  5. Sjaan:
    17 augustus 2018
    Welkom thuis bedankt voor de mooie verhalenFijn dat jullie weer gezond thuis zijn
  6. Ingrid:
    17 augustus 2018
    Vanavond weer in jullie eigen bed... en zelf weer koken 😰
    Komen snel eens kijken naar al jullie andere foto’s
  7. Ella:
    18 augustus 2018
    Welkom thuis, gelukkig heb je de foto’s en de mooie verhalen nog. Leuk om mee te mogen genieten.