Ridderkerk - Johannesburg - Graskop

27 juli 2018 - Graskop, Zuid-Afrika

Taxichauffeur Ed kwam keurig op tijd en met zo’n 3 kwartier stonden we op Schiphol. Inchecken bij 1A verliep zeer snel en het was zeker leuk om door de stalen brandwerende puien van Geluk & van Hoof te lopen. Hans zo trots als een pauw natuurlijk.

Bij grand café Heineken lekker wat gegeten en gedronken.

Vlucht met KLM naar Frankfurt nogal rommelig. In 45 minuten iedereen voorzien van snack en drinken en alles weer ophalen en de nodige turbulentie..

Frankfurt AirPort nog even de inwendige mens verzorgd en op richting Johannesburg.

Na een rustige nachtvlucht waarbij we allemaal behoorlijk hebben geslapen zetten we rond 07.15 voet op Zuid-Afrikaanse bodem.

De auto, een Toyota Fortuner, is een flinke SUV 2.8 liter die snel klaar staat zodat een uur na de landing al op weg kunnen richting Graskop. Dat is een rit van ruim 400 km en die verloopt nogal rommelig. Bij onze lunchstop hebben we zicht op vele buffels, struisvogels, neushoorns, zebra’s etc. en dat geeft ons direct al een goed Zuid-Afrika gevoel

In de namiddag komen we aan bij onze B&B Westlodge waar we door Lynn hartelijk worden verwelkomd. Wat een prachtige B&B is het met dito kamers. We krijgen het menu voor vanavond en Lynn komt met een heerlijke fles Sauvignon Blanc aan... tja dit is vakantie!

1. Monique:
    27 juli 2018
    Wat was er zo rommelig aan de autorit? Ziet er wel mooi uit. Heerlijk hoor.
  2. Danny:
    27 juli 2018
    Heerlijk !! vergeet ook niet te eten, en foto ‘s te plaatsen!!
    Enjoyyyyy🍷🍷🍷🍷
  3. Ed en Carla:
    27 juli 2018
    Goed begin van jullie vakantie, veel plezier en we genieten zo een beetje mee .
  4. Piet en Anneke:
    27 juli 2018
    Mooi zo, goed aangekomen en meteen al goede berichten. Veel plezier met elkaar!
  5. Leo:
    27 juli 2018
    Start is er. Grote avontuur kan beginnen en wij leven lekker mee. Ben benieuwd.
  6. Sjaan:
    27 juli 2018
    Het ziet er goed uit veel plezier en ik gaat genieten van jullie reis verhalen
  7. Piet en Joke:
    28 juli 2018
    Hoi vakantiegangers.
    Dat ziet er prima uit!
    Wij zitten nu in Oudshoorn aan een wijntje.
    Morgen richting Hermanus.
    Fantastisch hier!! Geniet ervan.
  8. Petra:
    1 augustus 2018
    Ha wat leuk bij die lunchstop ben ik ook 2x geweest! Heerlijke koffie en muffins en atm om te pinnen. Een echte Kinderboerderij maar dan Afrikaanse stijl.