Ridderkerk - Johannesburg - Graskop

27 juli 2018 - Graskop, Zuid-Afrika

Taxichauffeur Ed kwam keurig op tijd en met zo’n 3 kwartier stonden we op Schiphol. Inchecken bij 1A verliep zeer snel en het was zeker leuk om door de stalen brandwerende puien van Geluk & van Hoof te lopen. Hans zo trots als een pauw natuurlijk.

Bij grand café Heineken lekker wat gegeten en gedronken.

Vlucht met KLM naar Frankfurt nogal rommelig. In 45 minuten iedereen voorzien van snack en drinken en alles weer ophalen en de nodige turbulentie..

Frankfurt AirPort nog even de inwendige mens verzorgd en op richting Johannesburg.

Na een rustige nachtvlucht waarbij we allemaal behoorlijk hebben geslapen zetten we rond 07.15 voet op Zuid-Afrikaanse bodem.

De auto, een Toyota Fortuner, is een flinke SUV 2.8 liter die snel klaar staat zodat een uur na de landing al op weg kunnen richting Graskop. Dat is een rit van ruim 400 km en die verloopt nogal rommelig. Bij onze lunchstop hebben we zicht op vele buffels, struisvogels, neushoorns, zebra’s etc. en dat geeft ons direct al een goed Zuid-Afrika gevoel

In de namiddag komen we aan bij onze B&B Westlodge waar we door Lynn hartelijk worden verwelkomd. Wat een prachtige B&B is het met dito kamers. We krijgen het menu voor vanavond en Lynn komt met een heerlijke fles Sauvignon Blanc aan... tja dit is vakantie!