Regenachtige reisdag

7 augustus 2018 - Swellendam, Zuid-Afrika

Na 2 dagen “Plett” zoals ze hier zeggen vanochtend op de relaxstand naar Swellendam wat een rit is van ca 330 km over de “Tuinroute”.

Onderweg even een stop gemaakt in Knysna, let op je mag de “K” niet uitspreken, wat een leuke kustplaats is. Het weer was inmiddels wat omgeslagen en af en toe kwamen er flinke buien. De dames hebben nog wat souvenirs in kunnen slaan en een aantal hebben de openbare toilet, altijd perfect schoon trouwens, nog even een bezoek gebracht. Tja, we moeten nu wat schrijven toch??? 😉

Na een mooie route via de kust aangekomen in Wilderness voor een kop koffie met wat lekkers. We hebben er nog niets over geschreven maar bij iedere behoorlijke plaats kom je enorme townships tegen waar de mensen werkelijk in hutjes wonen die van alles en nog wat zijn gemaakt. Maar wel op iedere woning een schotelantenne..... Op het oog wel schrijnende situaties.

Verder rijdend hadden we rechts van ons de bergen waar het flink regende en links van ons de kust. Een prima weg in een glooiend landschap, we waanden ons zo in Duitsland eigenlijk.

De auto tanken is ook zo’n ding wat bij ons in Nederland vroeger ook zo was. Je komt aanrijden en je wordt opgewacht door een aantal mensen die je naar een pompstation leiden. De één gooit hem en de andere 2 wassen je ramen en spiegels en rekent af bij degene die tankt. Allemaal heel vriendelijk.

Onderweg nog een paar struisvogel farms gezien en aangekomen bij ons B&B werden we ontvangen door Anthony en een huishoudelijke hulp.  Direct na ons kwam een Braziliaans stel aan en op een gegeven moment leek het wel Fawlty Towers, wat een chaos maar wel leuk.

De kamers zijn prima en van alle gemakken voorzien en na het uitladen zijn we nog even Swellendam in gegaan wat behoorlijke Nederlandse geschiedenis heeft. Je moet er niet te veel van voorstellen maar het dorp heeft 1 hoofdweg waar de belangrijkste winkels etc aan gelegen zijn en links en rechts er van de huizen.

Morgen via Kaap de Goede Hoop naar Hermanus voor 3 nachten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ella:
    8 augustus 2018
    Hier ik Slikkerveer genieten van Spaans weer. Gisteravond Spaans benauwd😀 veel plezier op jullie indrukwekkende trip.
  2. Sanne:
    8 augustus 2018
    Kaap de Goede Hoop is leuk! Have fun!
  3. Piet en Joke:
    8 augustus 2018
    Goed opletten dan want wij zijn ook bij Kaap de Goede Hoop vandaag!!
    Morgen vliegen wij naar huis.
    Wat een fantastische reis hé!!!!
    Veel plezier nog