Lunchen met springende walvissen!!!!

8 augustus 2018 - Hermanus, Zuid-Afrika

Eerst even een rectificatie op ons vorig verslag. Per abuis hebben we Kaap de Goede Hoop met Kaap Agulhas verwisselt. 😉

Vanochtend wakker met een koude neus, wat was het koud geworden en in de omringende bergen was er zelfs wat lichte sneeuw gevallen. Snel warme kleding aan en op naar het ontbijt.

De Afrikaanse dames en Anthony hebben een schaal muesli, yoghurt en vers fruit al klaar staan en de scrambled eggs kwamen een paar minuten later. Heerlijk om mee te beginnen. Hans had met name zijn bedenkingen over Anthony aangezien hij niet netjes met de donkere dames om gaat. Beetje een smet toch wel en snel weg.

Vandaag dus eerst naar het meest zuidelijke punt van Afrika, Kaap Agulhas, wat ruim een uur rijden is door een glooiend landschap met zelfs struisvogels en apen. Aangekomen bij Struisbaai uit de auto en naar het punt gelopen. Dit is ook precies waar de Indische oceaan en atlantische oceaan elkaar ontmoeten, apart dus.

Tijd voor een kop koffie en warme chocomel en iedereen nam er 2 pannenkoeken met kaneelsuiker bij, lekker hoor 😋. Via een binnendoor weg eerst richting Gansbaai, wat het El Dorado is van de witte haai, om daarna direct naar Hermanus te rijden.

Afijn die binnendoor weg was voor een groot deel niet geasfalteerd en op sommige plekken had het geregend waardoor onze witte auto, behoudens het dak, niet meer wit was... 😱

Aangekomen in Hermanus had Hanny een leuk restaurant gevonden namelijk Bientangs Cave wat pal aan de kust op rotsen ligt. Bij het parkeren van de auto zag Hans dat er 2 walvissen vlak voor de kust lagen. De bekende WOW factor... Een verkeersregelaar leidde ons naar een parkeerplek wat 3 Rand (€ 0,21) per uur kost en de verkeersregelaar waste gelijk onze auto. Uiteraard tegen betaling. Bij terugkomst zag de auto er weer blinkend uit.

Eerst nog even wat foto’s genomen van de walvissen en op naar het restaurant wat zo’n 43 meter verder lag naar beneden. We kregen een mooie plek op de rotsen in de zon en op het moment dat zaten sprongen er in de verte een 2 tal walvissen geruime tijd uit het water en 1 ging zelfs met zijn staart ver in de lucht. Wat een show en je hoorde overal de oh’s en ah’s roepen van de mensen. Dit spektakel kan je niet uitleggen maar dat moet je echt ervaren, fantastisch gewoon.

Na de heerlijke lunch van visgerechten naar onze verblijf voor de komende 3 nachten. We kregen de villa toebedeeld met zwembad, loungedeel zowel binnen als buiten, een eigen bar met drank zo veel als je maar kan wensen. Wat een prachtige locatie is de Whale Rock Lodge. Hier houden we het wel uit hoor 😉🍺🎉☀️🍷

Hans heeft inmiddels de bevestiging ontvangen dat we morgen de zee op gaan om naar witte haaien te gaan kijken...

Voor de visliefhebber is het hier goed toeven, wat een lekkernijen hebben ze hier.

1. Sanne:
    8 augustus 2018
    Het is hier ook koud, was vandaag maar 23 graden haha. Ik wil jullie wel allemaal weer heel terug zien na de witte haaien ;)
  2. Ed en Carla:
    8 augustus 2018
    Ziet er allemaal super uit zeg !
  3. Louis wil:
    9 augustus 2018
    trencin -feijenoord 3 - 0 heel hard huilen
  4. Leo:
    10 augustus 2018
    Hebben jullie de bar leeg gedronken?