Op 1 ochtend de Big 4

31 juli 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vanochtend om 05.30 uit de veren voor de laatste gamedrive bij Mohlabetsi Safari Lodge. We kunnen het niet genoeg zeggen hoe geweldig het daar is en dat zullen we absoluut gaan missen...

Hamilton en Docter stonden al klaar en klokslag 06.00 uur vertrek na een kop koffie. Nogmaals we zullen de vele impala’s en andere antilope soorten niet vernoemen en na ruim een half uur spotte we een troep van 7 leeuwinnen die zojuist een “kill” hadden want 1 van de leeuwinnen haar kop en hals was nog rood van het bloed... wildlife. Ze waren nog “on the move” en liepen vlak langs onze auto op nog geen meter. Ze kijken je indringend aan wat ons allemaal een bepaalde angst geeft. Hamilton verzekerd ons dat er niets gebeurt zolang je maar niet gaat staan want voelt de

Leeuw dat als indringend en de gevolgen zijn in te vullen.

We volgen de troep naar de drinkplaats waar ze even de dorst lessen. Wat een prachtig gezicht is dit. Een stukje verder staan een 2 tal olifanten rustig takken met bladeren te verorberen of het niets is en vlakbij schieten weer 2 zebra’s ons pad over.

Na een tip van een andere gids van onze groep rijden we naar een groep van 7 welpen. Dit moeten de kinderen van de leeuwinnen zijn die we eerder op de ochtend tegen kwamen. Hamilton legt uit dat als de leeuwinnen op jacht gaan de welpen zich ergens schuil houden tot ze weer dmv een lokroep elkaar weer vinden.

Dit is uiteraard ook prachtig om te zien en zij lopen ook op hun gemak naar een andere drinkplaats. Op hun gemak staan ze te drinken en wij uiteraard op gepaste afstand. Het levert weer “national Geographic” achtige beelden op.

Inmiddels was het tijd voor koffie en Hamilton situeert zijn auto altijd zo dat we 360 graden zicht hebben want je weet het nooit he? Docter verzorgd de koffie, thee of warme chocomel met zelfgemaakte koekjes. Voor de 2e dag hebben wij ook stroopwafels meegenomen en ze zijn er helemaal gek op, hahahaha. Mooi is dat om die blije gezichten te zien en we hebben veel gelachen met ze. Top mannen!!

Na de koffie op ons gemak richting de Lodge en plots kwamen we nog 2 neushoorns, moeder en zoon, tegen. Oh ja dat is waar ook voorafgaand de neushoorns stuitten we nog op een kudde buffels.

Helaas hebben we nog geen luipaard kunnen spotten maar de afgelopen 3 dagen zijn onvergetelijk voor ons.

Na het ontbijt de spullen gepakt en afscheid genomen en richting het zuiden naar Sabie River Bush Lodge die vlak aan de rand,gescheiden door de rivier Sabie, van het Kruger NP is gelegen. Het was bijna 2 uur rijden en we besloten om nog een paar uurtjes in het Kruger park rond te rijden alvorens we zouden inchecken.

In het park hebben we even kunnen lunchen om daarna een kleine route te rijden. Uiteraard weer het nodige gezien en aangekomen bij de Lodge verblijven we pal aan de rivier in een tent. Geweldige locatie.

Op moment van schrijven, 18.30 uur, verschijnen er voor ons een 2 tal Nijlpaarden. Het is helaas al te donker voor foto’s. Wat een geluid produceren die 2 zeg. We gaan zo aan

de “braai” wat BBQ is.

Wederom een topdag.

Oh ja, inmiddels staan er naast de foto’s ook een paar video’s op. We wensen jullie veel lees- en kijkplezier en nogmaals bedankt voor jullie reacties die we allemaal lezen, blijf reageren 👍🏻😉

1. Yet:
    31 juli 2018
    Geweldig verhaal weer! Hoeveel stroopwafels hadden jullie meegenomen? ;-) Wat hebben jullie al veel indrukwekkende dieren en taferelen gezien.
    Jammer van het luipaard. Nog kans dat je die ergens anders gaat zien? Have fun! Xxx
  2. Sanne:
    31 juli 2018
    Die welpjes waren zoooo schattig! Ik blijf duimen voor een luipaard hoor :D veel plezier!
  3. Louis wil:
    31 juli 2018
    eindelijk alle verhalen gelezen en beelden gezien,ik heb er wel 10jaar op moeten wachten maar het is wel een TOP reis he,gelukkig kunnen jullie ook lekker elke dag uitslapen haha
    ik hoop dat jullie nog veel mooie beestjes zien en wij genieten mee.geniet ervan groetjes kus
  4. Harro:
    31 juli 2018
    Mooie en herkenbare verhalen hoor, prachtig! Geniet ervan!
  5. Anneke en Piet:
    1 augustus 2018
    Mooie belevenissen! Hopelijk volgen er nog vele mooie. Veel plezier nog, we blijven jullie verhalen lezen!