Reisdag

2 augustus 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Vandaag om 09.00 uur lekker ontbeten na uitgeslapen te hebben, ja ja 7 uur opgestaan, dat is luxe. Nog even gekeken naar de schade die de 4 olifanten gisteravond hebben aangericht, nou het idyllische uitzicht op de rivier met veel riet was totaal platgewalst. 😱 Bij deze lodge stond iedere ochtend onze auto weer schoongewassen op ons te wachten. Alle mensen zijn echt super vriendelijk en het Zuid Afrikaans is een  mooie taal, Als we niet snel praten kunnen we elkaar verstaan. We sliepen in een safaritent, met uitzicht op de rivier.

Wat wel een dingetje is  de vreselijk corrupte politie, oh oh. De eerste dag waren we al de klos , midden op de snelweg sprong een vrouwelijke agente de snelweg op, levensgevaarlijk. 750 rand boete. ( 50 euro) . Deze boete is vandaag teruggebracht naar 300 rand middels het verhuurbedrijf Hertz. Andere reizigers hadden minder mazzel 2000 rand en gelijk betalen!! Zeer bedreigend.

Wilde ook nog even vertellen dat er gisteren toch nog een slang voor onze auto de weg over kronkelde en volgens onze gids van het Kruger NP bleek het een Black Mamba te zijn, 1 van de giftigste slangen ter wereld... 😱😱 ze waren toch in winterslaap? Maar ja het was wel 37 graden gisteren in het Krugerpark.

Maar vandaag dus een reisdag en auto ingeleverd op de luchthaven. We hadden een schitterende Toyota Fortuner, enorm grote SUV. De 1e korte vlucht ging van Nelspruit ( vlak bij Kruger) naar Johannesburg en de 2e aansluitende vlucht door naar Port Elizabeth. Ging allemaal perfect. Om een uur of 6 werden we opgehaald van het vliegveld voor 1 overnachting. Morgenochtend halen we de volgende huurauto op en hopelijk krijgen we weer een zelfde mee. Vanavond nog even heerlijk gegeten, en teruggelopen naar onze B&B. Hier is het wat veiliger om ‘s avonds over straat te gaan en een beetje beweging is altijd goed na het vliegen.

De Zuid-Afrikaanse wijn is hier natuurlijk heerlijk net zoals het eten, en zeker niet duur. Afijn morgen reizen we verder naar het Addo Eliphant National Park . We hebben er zin in😀🐘🐘

1. Ella:
    2 augustus 2018
    Wat een belevenissen zeg, lees met plezier jullie verhaal op ons terras lekker ons weekend is begonnen en genieten van het Spaanse weer in Slikkerveer☀️