Pinguïns en wijn.

11 augustus 2018 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vanochtend na 3 heerlijke dagen Hermanus de spullen gepakt om, na een uitstekend ontbijt, richting Stellenbosch te gaan. We kozen, mede op advies van de eigenaresse, de route langs de kust waar bij Betsybaai ook een kolonie pinguïns is.

Het is inderdaad een prachtige route en zijn ongeveer een half uur bij de pinguïns geweest. Blijven grappige “beessies” zoals ze lopen. Als je door de dorpjes rijdt zie je ook waarschuwingsborden met “don’t feed the baboons” wat een apensoort is. Je ziet ze werkelijk de vuilnisbakken leeg graaien en het vuilnis slingert overal.

Om 12.00 uur hebben we een afspraak staan bij vineyard Boschendal tussen Stellenbosch en Franschhoek voor een jawel VIP wijnproeverij... 🍷🍷🍷 Na ons aangemeld te hebben werden we doorverwezen naar een apart deel van de wijngaard en inderdaad we staan op de lijst. Goed geregeld door Boschendal Nederland!! We kregen een tafel in de zon met daarop 32 wijnglazen, 8 per persoon dus 🤪🤪. We kregen 7 soorten wijn van hen te proeven en het ene glas was voor het water. Als extra bonus zeg maar kregen we nog een rode wijn waarvan maar 5000 flessen zijn gebotteld.

We zaten in een prachtige setting, tussen de oude gebouwen, wijnranken en de bergen. Je kan je geen betere plek wensen. Bij elke wijn kregen we uitleg en na een tijdje kregen de dames toch wel rode gezichtjes en dat was niet van de ☀️ 😉. We hadden uiteraard veel lol en het smaakte allemaal heerlijk en ieder van ons had zijn eigen voorkeur(en).

Na de proeverij zijn we daar gaan lunchen en dat was misschien maar goed ook. Ook hier is de kwaliteit geweldig tegen zeer redelijke totgoedkope prijzen. De inwendige mens was weer tevreden gesteld en na een ritje van 20 minuten arriveerden we bij ons verblijf voor de komende 2 nachten, Sanddrif Guesthouse B&B wat net buiten Stellenbosch ligt tussen de wijngaarden.

De eigenaren zijn Ben en Charlotte Ter Huurne en zij hebben er iets prachtigs van gemaakt. We worden door Ben ontvangen en welkom geheten en hij laat ons de kamers zien. Uiteraard niets mis mee en we gaan even lekker relaxen.

De foto’s van gisteren staan er nu ook op en helaas gaat het uploaden van de video zooo langzaam maar die komt nog wel.

1. Sanne:
    11 augustus 2018
    Leuk!! Wij zijn ook naar Betty’s Bay geweest naar de pinguïns! Gelukkig was 8 glazen per persoon net genoeg voor jullie haha
  2. Ingrid:
    Das lullig als je de BOB bent 🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷
  3. Leo:
    12 augustus 2018
    Wat een vervelende vakantie hebben jullie zeg, eerst naar die kl... pinguins kijken en dan ook nog 8 glazen wegklokken. Wat een armoe ;-)
  4. Yet:
    12 augustus 2018
    Een wijnproeverij! Wie heeft dat bedacht? Toch helemaal niks voor jullie!?
    Van de bar in jullie 'huisje' in Hermanus hebben jullie ook vast niet veel genomen 😜. XXX